El règim franquista va concebre l'escola com un instrument per fer una consciència social franquista, i això va ser una de les conseqüències de la victòria del franquisme.
L’ensenyament primari i secundari van ser reformats per l'Estat buscant l'adoctrinament ideològic de la joventut espanyola. En les assignatures es reflectia l'idealisme franquista, rs'hi ressaltava l'oposició, creant aquesta consciència en contra d'ells. Estava clar que Franco es volia assegurar que el poble estava amb ell.
A través de l'assignatura d’Història s'intentava introduir en la població juvenil per una banda una sèrie de qüestions fonamentals, per aconseguir l'acceptació de la situació existent, i per un altra els nous valors morals. Va ser una de les tasques de les quals es van encarregar el Ministeri d'Educació Nacional i el govern. Un exemple d'això és
Per tant, en aquest nou període de
La formació de l'escola
jueves, 14 de enero de 2010
Publicado por carlosymarta en 10:10
Etiquetas: 2- La formació de l'escola
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
0 comentarios:
Publicar un comentario