L'escola nacional

jueves, 14 de enero de 2010

Després de comparar les assignatures de dues persones en el curs 75/76 , podem veure que les assignatures de Llenguatge, Matemàtiques, Formació Religiosa, Ciències Naturals i Artística o Dinàmica eren tant assignatures per a xic com per a xica, però en canvi Ensenyaments de la Llar era exclusiu per a xiques.
Estava clar, la dona en aquells temps era qui havia d'estar a casa, cuidant i educant els fills, havia de fer cas a l'home en tot allò que diguera. Per tant, l'objectiu d'eixa assignatura era que la dona es preparara moralment i materialment per ser capaç d'allò que s'esperava d'ella.
El mètode d'estudi era "método machaca", després de repetir i repetir se'ls quedava la informacióAls exàmens, alguns professors posaven els alumnes en fila i els preguntaven;
si els alumnes no contestaven a l'instant els professors els suspenien. L’educació era obligatòria fins als 13 anys, però com que la gent no tenia diners i necessitaven un salari més a casa, els xiquets eixiende l’escola abans, la qual cosa augmentava l'analfabetisme en la població que era d'un 60% en homes i un 65-70% en dones.
Actualment la situació ha canviat molt. En primer lloc, ara els col•legis són mixtos i les assignatures són les mateixes per a xics i xiques, i hi ha més varietat perquè podem decidir quina assignatura volem triar com a optativa, cosa que abans no existia. En segon, l'assignatura d'Ensenyaments de la Llar ha desaparegut perquè es veu la dona igual que l'home i amb les mateixes oportunitats i facultats. I en tercer, ara la forma d'estudiar és molt diferent, estudiem entenent el que fem i no de memòria perquè a molts professors no els agrada i prefereixen que ho expliquem nosaltres amb les nostres paraules, encara que no estiga tan bé.

En conclusió, podem dir que l'escola ha canviat molt i a millor, i que ara tot és més just i que hi ha igualtat entre xics i xiques.

0 comentarios: